Ekwipunek - propozycje zmian

View previous topic View next topic Go down

Ekwipunek - propozycje zmian

Post by Tomek on Wed May 20, 2015 12:57 am

Ok, skoro przechodzimy na wersję 0.5, to ja chciałbym podnieść temat ekwipunku Wink

Pomysły są dosyć radykalne i duże, ale bardziej mają na celu wywołanie burzy mózgów i sprzężenia zwrotnego Wink

To na początek to co mi się nie podoba:

1. Obecnie mamy w Dioscurusie dosyć abstrakcyjny system ekwipunku, który polega na tym, że dostajemy pola na których umieszczamy przedmioty. Wg. mnie rodzi to dwa problemy:
* po pierwsze obecnie nie jesteśmy w stanie unieść więcej niż 4-5 pistoletów o ile dobrze pamiętam
* nie ma możliwości, żeby mieć bonusy z racji np. plecaka, itp.

2. moim zdaniem hexy w ekwipunku to przesada Wink bardziej intuicyjna i wygodna byłyby zwykła siatka

3. na karcie postaci postulowałbym o wyszarzenie pól wewnątrz ekwipunku

Moje propozycje:

1. można by w wyposażeniu postaci zaznaczać jakie posiada "kontenery" umożliwiające jej niesienie określonych przedmiotów. Np. kabura na pistolet, pas żołnierski z 3 uchwytami, itp.

Plus plecaki, kieszenie, itp. W przypadku plecaków możemy wprowadzić pola do umiejscawiania ekwipunku, dla małych pojemników jak kieszeń gracz musi tylko napisać co w niej trzyma

2. dla każdego znacznych rozmiarów pojemnika drukujemy kartę owego pojemnika, np. gracz posiadający plecak ma przed sobą dodatkową kartę z plecakiem, na której wpisuje przedmioty które posiada, jakie ma to plusy:
* gracz ma to przed sobą, osobno od karty postaci, łatwiej śledzić co gdzie trzyma, łatwiej pamiętać o konsekwencjach np. z ubrania skafandra, łatwiej zapamiętać, że coś takiego może powodować większy hałas, że można to zgubić, stracić, że przeszkadza w walce, że rzeczy z plecaka trudniej wyciągnąć
* mając różne karty ekwipunku zwiększamy realizm - możemy tachać plecak jak chcemy dużo wziąć, ale leżąca przed nami karta będzie nam przypominała również o minusach tego rozwiązania
* no i w końcu, może to dodać fun, przy planowaniu co kto niesie itp., jak się dzielić rzeczami, jak wymaksować ekwipaż (mnie to np. bawi Wink)
* no i wydaje się takie podejście dobre dla systemów surviwalowych

Ponadto, można by też pozwolić na rozwiązania niestandardowe w niesieniu ekwipunku, jak nie starcza już miejsca Wink nie wiem, przywiązać sobie dodatkowy skafander do pleców, pozwolić by broń wystawała z plecaka

Powyższe rozwiązania zwiększają realizm i surwiwalowość. Wadą jest fakt iż dokładają nowe karteczki, ale tu rozwiązaniem mogły by być zwykłe koszulki dla każdego z graczy, mogę przynieść. Zwiększają też skomplikowanie, ale moim zdaniem w tym przypadku może wyjść to na plus.

Przykładowo:

Tomek
Astronauta
Astronauta

Posts : 39
Join date : 2015-01-15

View user profile

Back to top Go down

Karta ekwipunku - wariant II

Post by Tomek on Thu May 21, 2015 12:06 am

Ok, wpadłem jeszcze na generyczny model karty postaci, który wydaje mi się bardzo elastyczny, choć mniej bogaty graficznie niestety. Każdy z graczy miałby taką samą kartę, natomiast w zależności od tego co gracze mają na sobie mogli by ją odpowiednio konturować.

Rzeczy, których nie ma sensu nanosić na ekran ekwipunku mogłyby być spisane obok, np. pistolet w kaburze, itp.

Można by się jeszcze zastanowić jak dobrze reprezentować to co gracze mają przy sobie i na sobie, bo teraz łatwo zapomnieć, że się coś trzyma w rękach, albo czy było się w tym skafandrze Wink

Przykład:

Tomek
Astronauta
Astronauta

Posts : 39
Join date : 2015-01-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Ekwipunek - propozycje zmian

Post by Dioscurus on Mon May 25, 2015 4:34 pm

Pomysł zaakceptowany i będzie zaimplementowany w wersji 0.5.

Dioscurus
Admin

Posts : 134
Join date : 2013-12-02

View user profile http://dioscurus.forumsmotions.com

Back to top Go down

Re: Ekwipunek - propozycje zmian

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum